Unit 19: Looking after ourselves

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل

28122014

مُساهمة 

. Unit 19: Looking after ourselves





Unit 19: Looking after ourselves
Vocabulary
 
Meaning
Word
Meaning
Word
حمام
toilet
بمفرده
a lone
حلوى
sweets
جدول
timetable
نظام غذائى
diet
مريض/صبور
patient
اللون الارجوانى
purple
فاكهة
fruit
قلب
heart
خضروات
vegetables
صحى
healthy
باذنجان
aubergine
عظام
bones
سعر حرارى
calory
فيتامينات
vitamins
ملح
salt
جزر
carrots
ألياف
fibres
طاقة
energy
كوسة
courgettes
Verbs
 
Past participle
Past
Meaning
Present
digested
digested
يهضم
digest
known
knew
يعرف
know
dropped
dropped
يسقط
drop
forgotten
forgot
ينسى
forget
gone shopping
went shopping
يتسوق
go shopping
put
put
يضع
put

العلم والايمان


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

مُشاطرة هذه المقالة على: Excite BookmarksDiggRedditDel.icio.usGoogleLiveSlashdotNetscapeTechnoratiStumbleUponNewsvineFurlYahooSmarking

Unit 19: Looking after ourselves :: تعاليق

مُساهمة في 28/12/14, 12:43 pm  العلم والايمان

Grammar
النصيحة المبنية للمجهول  (1) The passive advice
Formation:

past participle be should

1- Teachers should give the students a timetable of their lessons.
  ………………………………………………………………………………………………….•
2- Parents should give children some advice.
  ………………………………………………………………………………………………….•
3- We should help tourists find their way.
  ………………………………………………………………………………………………….•
4- We should show the guests where the toilets are.
  ………………………………………………………………………………………………….•
2- so / neither
تستخدم so عندما يفعل أو يمتلك شخصين نفس الشئ.
تستخدم neither عندما لا يفعل أو يمتلك شخصين نفس الشئ.
تكتب الجملة الأولى كما هى والثانية تكتب كالتالى:
فاعل الجملة الثانية + فعل مساعد + and so/neither
لاحظ مع neither يحذف النفى من الفعل المساعد.
1- My sister can speak English well. My brother can speak English well.
  ………………………………………………………………………………………………….•
-17-
2- Noha doesn’t want to be a teacher. Huda doesn’t want to be a teacher.
  ………………………………………………………………………………………………….•
3- Salma didn’t want to wash the dishes. Soha didn’t want to wash the dishes.
  ………………………………………………………………………………………………….•
4- My mother cooks rice well. My wife cooks rice well.
  ………………………………………………………………………………………………….•
5- My friend Karim doesn’t like pears. I don’t like pears.
  ………………………………………………………………………………………………….•
3- too many/too much
توضع too many أمام اسم يعد لبيان زيادة غير مقبولة فيه.
توضع too much أمام اسم لايعد لبيان زيادة غير مقبولة فيه.
1- There are …………………….………… eggs in the basket.
2- There is ………………………………… oil in the bottle.
3- There is ………………………………… water in the glass.
4- There are ………………………………. people in the bus.
4- a little/a few
القليل من مع الأسماء التى تعد (a few).
القليل من مع الأسماء التى لا تعد (a little)
1- I have …………….……… friends not many.
2- There is ………………….. sugar in my tea. Could you give me some?
3- I have …………………… information about computers. I need to learn more.
4- The exam was very difficult ………….……… students passed it.
5- enough
تستخدم لبيان وجود كمية أو عدد كافى.
توضع أمام الاسم (عدد أو كمية) وبعد الصفة.
1- There is …………………………… (enough/ petrol) in the car.
2- There isn’t ………………………... (sugar/ enough) in the tea.
3- He is ………………………………...(enough/ brave) to do that.
4- He is ………………………………. (strong/ enough) to carry this sack.

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

مُساهمة في 09/02/15, 03:02 pm  ابن صمت

thank yooooooooou

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة


 
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى